قیمت فرش ماشینی طرح گبه

انواع مدل ها و قیمت فرش ماشینی طرح گبه و فرش های فانتزی با طرحهای زیبای سنتی و مدرن  با قیمت کارخانه های فرش کاشان

 

گبه و خرسک

گبه را با نام های متفاوتی می شناسند که یکی از این نام ها خرسک می باشد جنس گبه ها همچون فرش میباشند ولی تنها تفاوت بین قالی ها و قالیچه خرسک ها این است که قالیجه خرسک ها در اندازه های کوچک تر وبا پرز های بلندتر تهیه میشوند واکثرا تهیه شده دست هنرمندان عشایر مناطق مختلفی چون :

  •  بوشهر
  • خراسان
  • شیراز
  •  و…

این هنر جز سرمایه های اصلی مردم این منطق به حساب می آید.

از پیشگامان این هنر در ایران میتوان به استان فارس اشاره کرد که در هنر گبه بافی سابقه ای بیش ار 150 سال دارد.

لازم به ذکر است که که در این منطقه ایلاتی همچون ایل قشقایی ، ایل خمسه ، ایل ممسنی و ایل بختیاری زندگی میکنند و اکثر این ایلات به گبه بافی مشغول هستند اما به جرآت میتوان گفت که در این بین ، گب های بافته شده ی دست ترکان ایل قشقایی از بهترین نوع از این گبه ها هستند به  طوری که در خارج از کشور نیز دارای محبوبیت و اعتبار خاصی هستند.

 

تفاوت گبه و فرش

از تفاوت های اصلی قالیچه خرسک ها با فرش ها همانطور که گفتیم در عواملی چون بلندی پرزها که بعضا حتی به یک سانتیمتر هم میرسد ، تعداد پود بیشتری که در آنها به کار میرود با عث شده که گبه ها از نرمی بیشتری نسبت به فر ش ها برخوردار باشند.

یکی از مزیت هایی که قالیچه خرسک ها نسبت به قالی ها دارند این است که دارای طرح و نقش های بسبیار زیاد و متنوع میباشند چرا که بر عکس قالی که بافنده از روی نقشه نگاه میکند و میبافد ولی در گبه ها هیج الگو و نقشه ای وجود ندارد و با فندگان از طرح های سنتبی و هنری ذهن خود استفاده میکنند.

 

قیمت فرش ماشینی طرح گبه

 

قیمت فرش ماشینی طرح گبه

 

گبه امروزه از تولیدات ماشینی گسترده ایی در شهر کاشان برخوردار است که نسبت به گبه های دست بافت از قیمت پایینتری برخوردار بوده که این باعث افزایش مشتریان به این محصول گردیده است.

یکی ازمراکز خرید برای انواع گبه نمایشگاه های موجود در شهر کاشان می باشد که به صورت حضوری می توان از این نمایشگاه ها خرید نمود.

یکی دیگر از این مراکز خرید برای مشتریان فروشگاه های اینترنتی می باشد که مشتریان می توانند  در هر جای از کشور باشند به راحتی از این محصولات سفارش دهند.

برای خرید انواع گبه و گلیم ها قبل از هر گونه سفارشی با ما تماس داشته باشید.

وحیدرضا کاظمی

09138701534

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!