فرش گبه های دستباف ایرانی

فرش گبه های دستباف ایرانی از بهترین و عالی ترین فرش گبه های جهان هستند. این فرش گبه ها جلوه و زیبایی بی نظیری را به منزل شما می دهند و بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

گبه یکی از زیراندازهایی است که از عهد قدیم تا کنون در میان مردم ایران استفاده می شده و از اهمیت بسیار زیادی در میان ایرانیان برخوردار بوده است. علت این که نام گبه را برای این زیرانداز استفاده می کردند این بود که گبه ضخامت بسیار زیادی داشت و به علت این ضخامت می توانست در برابر سرمای هوا از انسان ها محافظت کند و به همین علت بود که نام آن را گبه انتخاب نمودند.
در آن زمان ها برای تهیه گبه ها از پشم بز و گوسفندان استفاده می شد و آن ها را به صورت نخ در می آورند و در تار و پود گبه از این نخ ها استفاده می شدند و این زیر انداز یکی از مهم ترین لوازم زندگی مردم آن روزگار بود.

فرش گبه های دستباف ایرانی

بهترین فرش گبه های دستباف ایرانی

گبه ها به مرور زمان از سادگی خود در آمدند و هنرمندانی که آن را می بافتند تصمیم گرفتند که بر آن نقش ها و طرح های زیبایی بزنند و برای این کار شروع به خلق تصاویری نمودند که در ذهن خود داشتند و بر مبنای آن طرح ها و نقش ها را خلق می نمودند و شاید علت ماندگاری گبه ها در طول اعصار و قرن ها همین طرح های هنرمندان آن بود که باعث ماندگاری این طرح ها شده است.
شاید کمتر گبه ای در جهان یافت شود که طرح ها و نقش آن ها با همدیگر مشابه باشد و این یکی از شگفتی های بزرگ این هنر زیبا و سنتی است که آن را از میان بقیه هنرها منحصر نموده است.

فرش گبه های دستباف ایرانی

نمایندگی فروش فرش گبه های دستباف ایرانی

تفاوت فرش با گبه چیست؟

  • گبه از فرش کوچک تر است
  • پرز های گبه بلند تر است
  • گبه طرح مشخصی ندارد و هنر ذهن هنرمند بافنده است

فرش گبه های دستباف ایرانی

قیمت بهترین فرش گبه های دستباف ایرانی

فرش گبه ها از اصیل ترین هنرهای ایرانی هستند و توسط هنرمندانی بافته می شوند که دارای حس و حالی بی نظیر و ذهنی خلاق هستند و با طرح هایی که در ذهن خود دارند، زیبایی های بی نظیری را بر روی گبه های دستباف به وجود می آورند؛ این طرح ها آن قدر زیاد هستند که می توانند هر سلیقه ای را در بر بگیرند. برای خرید انواع فرش های گبه ایرانی از طریق سایت ما می توانید اقدام نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!