انواع گلیم فرش ایرانی

صادرات انواع گلیم فرش ایرانی درجه یک به کشور های اروپایی بسیار پر رونق می باشد و قیمت آن ها با توجه به نرخ روز بازار هر کشوری متفاوت بوده و از فروش فوق العاده ای در هر کشور برخوردار می باشد.

گلیم فرش از جمله بهترین تولیدات ایرانی محسوب می شود که ابتدا به صورت دستباف تولید می شد اما امروزه در منار انواع دستباف،گلیم فرش ماشینی نیز از تولید بالایی برخوردار می باشند.
گلیم های ماشینی از تنوع بسیار زیادی در طرح برخوردار می باشند که انواع دستباف کالا از این همه تنوع برخوردار نمی باشند. اما هر دو نوع کالا در نوع خود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و فروش فوق العاده بالایی دارند.
مدل های ماشینی از مدل های دستباف در انواع گلیم از قیمت بالایی برخوردارند از این رو خرید انواع ماشینی آن ها به صرفه تر می باشد. انواع گلیم فرش درجه یک را در همه جای کشور به راحتی می توان یافت و در فروشگاه های مختلف کشور به چشم می خورد.

 

انواع گلیم فرش ایرانی

 

بهترین راه های تشخیص گلیم اصل و مرغوب

متاسفانه سودجویان بسیاری وجود دارند که گلیم های تقلبی را نیز در بازار با قیمت زیادی به فروش می رسانند. اگر در شناخت گلیم دقت کافی را نداشته باشیم ممکن است نوع تقلبی گلیم را تهیه نماییم.
در زیر به چند روش تشخیص گلیم فرش مرغوب اشاره می نماییم تا محصولی اصل و با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنیم:

  • یک دستمال مرطوب را به قسمتی از گلیم فرش بکشیم،اگر به دستمال رنگ نداد گلیم فرش مرغوب می باشد
  • با دو دست قسمتی از گلیم را بکشیم اگر گلیم پر پود باشد در برابر کشش مقاومت نشان میدهد و این نشان از مرغوبیت کالا می باشد
  • وزن گلیم فرش هر چه سبکتر باشد دارای مرغوبیت زیادی نیز هست
  • نباید در محل تغییر رنگ گلیم فرش خامه های آن کاملا در هم زنجیر شده باشند

با توجه به چند روش ساده می توان بهترین نوع گلیم فرش ایرانی را تهیه نمود و از محصولات تقلبی و بی کیفیت در امان ماند.

 

انواع گلیم فرش ایرانی

 

صادرات عمده گلیم فرش ایرانی

هنر های دستی ایرانی در نقاط مختلف جهان به چشم میخورد و این نشان از مرغوبیت این کالا ها می باشد. صادرات بالای این کالاها به ارزش آن افزوده محبوبیت آن را بسیار افزایش داده است.
استان ها و شهر های بسیاری در کشور انواع گلیم فرش را به صورت های مختلف تولید و به صورت عمده صادر می کنند که از جمله آن ها تبریز،اصفهان،کاشان ،مشهد،کرمان،سنندج و بسیاری دیگر از شهر های مختلف می باشد.
کشور های زیادی نیز در تولید و صادر کردن انواع فرش و گلیم با کشور ایران به رقابت پرداخته اند که باز هم نتوانسته اند جای کالای ایرانی را در بازار بگیرند و هیچ چیز نمی تواند جای هنرهای دستی ایرانی را پر کند.

 

انواع گلیم فرش ایرانی

 

قیمت گلیم فرش ایرانی مرغوب و درجه یک

همان طور که گفتیم گلیم های فرش ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و درجه یک می باشند.

بیشتر این کالا در بازار کاملا اصل بوده و برخی از آن ها نیز تقلبی می باشند که با چند روش ساده نیز می توان نوع اصل را از تقلبی به راحتی تشخیص داد.
قیمت گلیم فرش به صورت خرید و فروش عمده متفاوت می باشد.

تولیدات و هنر های دست ایرانی در خرید و فروش از قیمت بسیار خوب و مناسبی برخوردار هستند که این هم شامل خرید و فروش عمده و هم خرده می شود.
نمایندگان فروش این کالا ها محصولات خود را با ضمانت نامه و گارانتی معتبر با قیمت های بسیار عالی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.
خریداران نیز می توانند با مراجعه به بازار های مختلف و فروشگاه های آنلاین معتبر محصولات مورد نظر خود را با قیمت بسیار مناسبی با توجه به کیفیت محصول تهیه نمایند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!